Text
Op afspraak werken brengt heel wat voordelen met zich mee voor burgers die een bezoek plannen aan het administratief centrum, dus rollen we vanaf september een aantal bijkomende hulpmiddelen uit die het je nog gemakkelijker maken om een afspraak te maken en beroep te doen op onze dienstverlening wanneer het jou uitkomt
Accordions
Voor heel wat dienstverlening, het aanvragen van attesten, … hoef je zelfs niet eens langs te komen in het administratief centrum, maar kan je via onze website nu al heel eenvoudig zelf digitaal regelen, waar en wanneer je dat wilt. Je vindt er ook heel wat informatie over alle dienstverlening, en op welke dienst je terecht kan met vragen.
Heb je vragen, wil je graag een afspraak maken of vond je op de website toch niet precies terug op welke dienst je moet zijn voor wat je nodig hebt? Je kan steeds terecht bij het onthaal van het administratief centrum; zij luisteren naar je vraag, bezorgen je de nodige info, maken een afspraak of verwijzen je onmiddellijk door naar de juiste dienst.
Het is zover: je hebt een afspraak gemaakt om langs te komen bij een dienst in het administratief centrum. Hoe gaat dat juist in zijn werk?
Voorbereiding
Via het afsprakenportaal, na het stellen van een vraag op de dienst zelf of via het onthaal: op welke manier je ook je afspraak hebt gemaakt, je hebt steeds te horen of te lezen gekregen hoe je je moet voorbereiden en wat je allemaal moet meebrengen. Zorg er dan ook voor dat je al het nodige bij hebt. Je krijgt trouwens per mail / SMS nog een bevestiging en herinnering van je afspraak waar ook staat vermeld waaraan je moet denken. Ben je met de wagen, vergeet dan zeker je parkeerschijf niet te leggen waar dat nodig is.
Onthaal
Als je (uiteraard op tijd) aankomt voor je afspraak in het administratief centrum, moet je je aanmelden. Dit kan je eventueel doen bij één van de vriendelijke onthaalmedewerkers, maar je kan dit eigenlijk ook helemaal zelf via de zuil in de inkomhal vlak nadat je binnenkomt. Volg de instructies op het scherm en meld jezelf aan.
Wachtruimte
Nadat je jezelf hebt aangemeld ga je naar de wachtruimte op de 1e of 2e verdieping. Hoewel, wachtruimte zou het verkeerde woord moeten zijn, want als je op tijd bent voor je afspraak moet je normaal gezien niet lang wachten. Van zodra de medewerker voor je klaar zit, krijg je via het scherm aan de wachtruimte de melding naar welk loket je je mag begeven.
Voor de meeste dienstverlening moet je een afspraak maken, maar je kan tijdens de openingsuren terecht aan het onthaal van het administratief centrum voor:
- Het afhalen van aangevraagde documenten (rijbewijs, Eid, Kid's ID, ...)
- Lummense geschenkbon
- Vuilzakken, afvalkalender en stickers
- Opladen kaart budgetmeter
- Het maken van een afspraak
De openingsuren van het onthaal (vanaf 1 september 2020):
VOORMIDDAG | NAMIDDAG | |
Ma | gesloten | 13u - 20u |
Di | 9u- 12u | gesloten |
Wo | 9u - 12u | 13u - 16u |
Do | 9u - 12u | gesloten |
Vr | 9u - 12u | 13u - 16u |
Za | 9u- 12u | gesloten |
- Je hebt een afspraak en bij je bezoek aan het administratief centrum moet je dus nauwelijks wachten om geholpen te worden.
- Je komt niet voor niets: we weten vooraf waarvoor je komt en zorgen ervoor dat de juiste persoon aanwezig is om je verder te helpen. Bovendien houden we je dossier en/of de nodige stukken al bij de hand.
- Je bent trouwens ook zelf goed voorbereid: bij het maken van de afspraak vertellen we je wat je allemaal moet meebrengen.
- Je wordt ontvangen in een aangepaste omgeving: je wordt ontvangen door de onthaalmedewerkers, waarna je wordt verder geholpen aan de vernieuwde loketten op de 1e verdieping voor standaardproducten, in een spreeklokaal op de 2e verdieping wanneer het gaat om zaken waarbij privacy erg belangrijk is.