Text
Een afspraak maken kan je zelf doen wanneer je dat zelf wilt. Je kan het online afsprakenportaal gebruiken en zelf in de kalender op zoek gaan naar een moment dat in jouw agenda past, het kan via een telefoontje naar de dienst of het onthaal, of kom je toch liever langs bij het onthaal in het administratief centrum? Het kan allemaal, kies gewoon de manier die voor jou het best past.
Accordions
Op de website kan je op verschillende manieren zelf een afspraak maken:
Je kan de zoekbalk gebruiken of via één van de menu's doorklikken naar de pagina van het product of de dienstverlening waarvoor je een afspraak wil maken. Of je kan via de alfabetische producten- en dienstverleningscatalogus doorklikken naar de juiste pagina:
- Als er bovenaan deze pagina een knop "Maak een afspraak" staat, kan je zelf zo doorklikken naar het afsprakenportaal en op zoek gaan naar een moment dat voor jou past.
- Staat er geen aparte knop kan je via mail of telefonisch contact opnemen, onmiddellijk met de juiste dienst (je vindt de nodige contactinfo in het contactblokje rechts op de pagina); zij luisteren naar je vraag en gaan als dat nodig is samen met jou op zoek naar een geschikt moment om langs te komen.
Vind je het product of de dienstverlening zelf niet onmiddellijk terug op de website, weet je niet goed bij welke dienst je met je vraag moet zijn? Tijdens de kantooruren, op maandagavond (tot 20u) en op zaterdagvoormiddag kan je telefonisch terecht bij de medewerkers van het onthaal. Zij luisteren naar je vraag, bezorgen je de nodige info, maken voor jou een afspraak of brengen je in contact met de juiste dienst om een afspraak te maken. Je vindt de contactinformatie voor het onthaal terug in het blokje hiernaast.
Als je dat beter past, kan je ook gewoon langskomen in het administratief centrum tijdens de openingsuren van het onthaal om een afspraak te maken. De onthaalmedewerker luistert dan naar je vraag en bezorgt je de nodige info of maakt voor jou een afspraak.
Openingsuren onthaal administratief centrum (vanaf 1 september 2020):
VOORMIDDAG | NAMIDDAG | |
Ma | gesloten | 13u - 20u |
Di | 9u - 12u | gesloten |
Wo | 9u - 12u | 13u - 16u |
Do | 9u - 12u | gesloten |
Vr | 9u - 12u | 13u - 16 |
Za | 9u - 12u | gesloten |
Voor de meeste dienstverlening moet je een afspraak maken, maar je kan tijdens de openingsuren terecht aan het onthaal van het administratief centrum voor:
- Het afhalen van aangevraagde documenten (rijbewijs, Eid, Kid's ID, ...)
- Lummense geschenkbon
- Vuilzakken, afvalkalender en stickers
- Opladen kaart budgetmeter
- Het maken van een afspraak
De openingsuren van het onthaal (vanaf 1 september 2020):
VOORMIDDAG | NAMIDDAG | |
Ma | gesloten | 13u - 20u |
Di | 9u - 12u | gesloten |
Wo | 9u - 12u | 13u - 16u |
Do | 9u - 12u | gesloten |
Vr | 9u - 12u | 13u - 16u |
Za | 9u - 12u | gesloten |
- Je hebt een afspraak en bij je bezoek aan het administratief centrum moet je dus nauwelijks wachten om geholpen te worden.
- Je komt niet voor niets: we weten vooraf waarvoor je komt en zorgen ervoor dat de juiste persoon aanwezig is om je verder te helpen. Bovendien houden we je dossier en/of de nodige stukken al bij de hand.
- Je bent trouwens ook zelf goed voorbereid: bij het maken van de afspraak vertellen we je wat je allemaal moet meebrengen.
- Je wordt ontvangen in een aangepaste omgeving: je wordt ontvangen door de onthaalmedewerkers, waarna je wordt verder geholpen
- aan de vernieuwde loketten op de 1e verdieping voor standaardproducten
- in een spreeklokaal op de 2e verdieping wanneer het gaat om zaken waarbij privacy erg belangrijk is.