Nuttige tips
Enkele andere digitale communicatiekanalen, zoals bijvoorbeeld de digitale nieuwsbrief, worden door jullie blijkbaar minder gebruikt. Veel inwoners gaven aan dat ze deze kanalen eigenlijk niet kenden. Toch krijgen ook deze minder bekende kanalen een hoge waardering.
Een deel van de Lummenaren die de vragenlijst invulden zou graag meer informatie krijgen over subsidies en premies, wegenwerken en mobiliteit, en de beslissingen die door de gemeenteraad en het college van burgemeester en schepenen worden genomen. Met betrekking tot hun vrijetijdsbestedingen raadplegen jullie vooral de papieren UiTagenda in de Lummenaar, maar zou meer communicatie over toeristische bezienswaardigheden, winkelen, kunst en cultuur altijd welkom zijn.
Gemiddeld goede waarderingscijfers voor alle types van algemeen onthaal; dus zowel voor de eerste contacten ter plaatse, telefonisch of per mail. Aangezien bijna 4 respondenten op 5 het afgelopen jaar minstens éénmaal langskwam in het administratief centrum, blijft het belangrijk om hieraan de nodige aandacht te blijven besteden. Met enkele aandachtspunten en de nakende integratie van gemeente en OCMW in het achterhoofd, zal bekeken worden hoe de algemene onthaalfunctie nog kan worden verbeterd.
Naar de toekomst toe mag van meer dan de helft van de respondenten de verdere uitbouw van een E-loket een prioriteit worden. De eventuele uitbouw van de aanwezigheid van de gemeente Lummen op Instagram of twitter, vinden jullie minder belangrijk. De interesse om op afspraak te werken is verdeeld: voor ongeveer een derde van de respondenten mag hiervan een prioriteit worden gemaakt, een derde ziet dit wel zitten, een vijfde heeft hier geen mening over. Slechts een minderheid vindt een systeem op afspraak helemaal niet interessant.