Smartloket: Vraag al je attesten en documenten aan via IT'S ME

Smartloket: Vraag al je attesten en documenten aan via IT'S ME

Lummen maakt de overstap naar een nieuwe digitaal loket: het SmartLoket. Via Smartloket kunnen de Lummense inwoners op een heel gebruiksvriendelijke manier documenten afhalen of meldingen doen. Bijkomend voordeel is dat alles volautomatisch zal gebeuren. In de meeste gevallen zal er dus geen fysieke interactie meer zijn met een medewerker van de gemeente.

De aanvrager kan zijn aanvraag of melding, de status en de bijhorende documenten steeds raadplegen via zijn beveiligde persoonlijke internetpagina, My e-Box en Mijn burgerprofiel.

De Lummenaar kan dus  24u per dag, 7 dagen op 7 rekenen op digitale dienstverlening via het Smartloket. Alle transacties verlopen trouwens geëncrypteerd over https. De burger identificeert zich met eID, Itsme of een alternatieve veilige aanmeldmethode. Documenten worden rechtsgeldig afgeleverd door ze te voorzien van een elektronische handtekening.

Vraag je attesten en documenten aan via: www.lummen.be/smartloket

Nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws uit Lummen in je inbox